راه را بیاموزید برای شروع رژیم کتوژنیک گیاهی

رژیم کتوژنیک چی بخوریم پروتئین: کره بادامزمینی طبیعی، دانه سویا، آجیل، گوشت گاو ( چربی جدا شود)، ماهی تن ( بدون چربی اضافی)، تخم مرغ و مرغ بی پوست( تمامی مواد غذایی بدون روغن تفت داده شوند، بخارپز، کبابی یا آبپز شوند). نیاز نیست مقدار زیادی چربی به برنامه غذایی خود اضافه کنید؛ مگر اینکه به کالری اضافی نیاز داشته باشید. مورد آخر اینکه از بسیاری از بیماریهای قلبی مغزی جلوگیری میکند. توجه شما را به این نکته جلب می کنیم که شما به خاطر اینکه زمان طولانی را روزه هستید، بنابراین در زمان استراحت مصرف مواد غذایی کامل مانند میوه، سبزیجات، مواد مغذی و فرآوری نشده در برنامه غذایی شما گنجانده می شود. ​This a rtic le has been cre​at ed  by GSA Con tent G enerat or Dem​oversi᠎on.

رژیم کتوژنیک کلاسیک گرچه در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات باید محدود شود، اما خوردن میوههای کم قند مانند انواع توتها به میزان کم لذت بخش و موثر خواهد بود. شیر- من از شیر نارگیل شیرین نشده استفاده کردم، اما هر شیر کم کربوهیدرات موثر است. با کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن به جای سوخت گیری از گلوکز، چربی را به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده میکند. این رژیم با افزایش سطح کتون در خون، باعث کاهش تعداد و شدت حملات صرع میشود. اگر روزه داری متناوب داشته باشید، افزایش انسولین کنترل میشود. این رژیم که به سومین رژیم سریع دنیا تبدیل شده است، یک شعار دارد و آن هم کربوهیدرات کم، چربی زیاد (Low Carb, High Fat) است و با توجه به این شعار، روش کار این رژیم نیر کاملا نمایان میشود.

درست است که میوهها سرشار از قند هستند اما قند آنها طبیعی میباشد و از قندهای مصنوعی مفیدتر میباشد. از آنجایی که این روغن گیاهی و کاملا طبیعی است، برای بدن شما بسیار مفید بوده و به آن آسیبی وارد نمیکند. با کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن شروع به تولید “کتونها” میکند که سوخت اصلی برای سلولها میشوند. نمونه رژیم کتوژنیک 7 روزه یا کتو یک رژیم غذایی با چربی بالا، کربوهیدرات کم و پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن سریع بسیار مورد توجه قرار گرفته است. رژیم کتوژنیک که دارای چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کم است بدن را مجبور به سوزاندن چربیها میکند و علاوه بر آن میتواند به کاهش سطح انسولین و تنظیم بهتر سایر هورمونهای تولید مثل از جمله تستوسترون، هورمون لوتئینساز و هورمون تحریک کننده فولیکول کمک کند.

بعضی از افراد یا در بعضی از مراکز به خصوص در باشگاههای ورزشی توسط مربیان ورزشی از این رژیم برای کاهش وزن استفاده می شود، با این رژیم مراجعین ممکن است کاهش وزن خوبی به خصوص در شروع رژیم داشته باشند. هر روز با یک رژیم غذایی کتو، از غذاهای مغذی (کلان) با کالری چربی، پروتئین و کربوهیدرات استفاده می کنید. نکته : در ۳ روز اول این رژیم غذایی میتوانید به عنوان دسر بعد از نهار و به عنوان دسر بعد از شام یک عدد پرتقال میل کنید. این علائم به عنوان آسیب کتو یا فلو کتو شناخته میشوند و معمولاً در چند روز یا هفته اول رخ میدهند. در طول چند هفته اول پس از شروع یک رژیم کم کالری، شما به سرعت وزن کم خواهید کرد.  Th is  da ta has been c​re at​ed ᠎by GSA C​on᠎tent  G᠎en᠎erat᠎or D​emover​sion !

اما چیزی که هست این است که این صبحانه کتوژنیک میتواند انرژی کافی برای شروع یک روز پرکار را برای شما فراهم کند. اما اگر طاقت همیشه روزهدار بودن را هم ندارید، میتوانید به جای هفت روزه هفته درگیر بودن با رژیم متناوب روزه داری ، تنها دو یا سه روز در هفته به اصول این رژیم پایبند باشید و در همین روزها، به بدنتان فرصت بازسازی و پاکسازی را بدهید. استراحت و خواب کافی داشته باشید تا بدن خود را بازسازی و تعادل بخشید. فعالیت بدنی مناسب داشته باشید تا سوخت و ساز خود را بهبود بخشید و از ضعف عضلانی جلوگیری کنید. پروتئین و چربی کافی بخورید تا سیر و انرژیک باشید و عضلات خود را حفظ کنید.

شما می توانید از محل کار یا مدرسه بازگردید، مقداری سبزی، سس خردل ، روغن زیتون و آب لیمو را برای تهیه ترکیب کنید و غذایی مغذی بخورید. در این مدت زمانی، ممکن است مردم تجربه کوتاهی از کاهش وزن، افزایش انرژی، و کاهش اشتها را داشته باشند. این رژیم میتواند برای کاهش وزن، کنترل قند خون، بهبود سلامت قلب و مغز و درمان برخی بیماریها مانند صرع، دیابت و آلزایمر مفید باشد. رژیم کتو ابتدا به مدت دو دهه به طور گستردهای مورد استفاده قرار گرفت اما با آمدن داروهای ضد صرع، استفاده از آن کم شد ولی از اواخر دهه 90 میلادی دوباره روند صعودی گرفت. امکان دارد که استفاده از آن به کندکردن رشد تومور کمک کند.

تنوع وسیعی از محصولات را در دستهبندیهای مختلف ارائه میدهیم تا هر فرد بتواند موردنظر خود را پیدا کند. به تدریج کربوهیدرات خود را کاهش دهید تا به بدن فرصت دهید به تغییرات عادت کند. ضمن آنکه میتواند در کاهش فشار خون دیاستولیک و سطوحتری گلیسیرید نیز منجر شد. بیماری پارکینسون: در یکی از مطالعات صورت گرفته در مورد رژیم کتوژنیک مشخص شد که این نوع از رژیم به کاهش علائم بیماری پارکینسون نیز کمک می کند. در این مطلب سعی شد سه برنامه غذایی که از لحاظ تنوع غذایی با هم متفاوت هستند برای رژیم لاغری 5 روزه به شما معرفی شود. همچنین افرادی که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند میتوانند خودشان غذاهای کامل و سبزیجات کم کربوهیدرات را به وعدهها و میان وعدهها اضافه کنند تا ویتامین و مواد معدنی را از غذا دریافت کنند.

افرادی که صبح ها قهوه تقویت شده می نوشند به خود می بالند که انرژی پایدار، هوشیاری بیشتر و هوس گرسنگی کمتری دارند. این میوه خواص بسیار زیادی از جمله تقویت بینایی، پیشگیری از ابتلا به سرطان، بهبود عملکرد مغز و سم زدایی طبیعی بدن دارد. در این مقاله به بررسی چگونگی رعایت روزه چربی پرداخته و به این سوال پاسخ می دهیم که آیا این نوع روزه برای سلامت بدن مفید است یا خیر؟ لیمو یک میوه محبوب از خانواده مرکبات است که از آن به عنوان طعم دهنده انواع نوشیدنی ها، غذاها و دسرها استفاده می شود. شما می توانید فست فود، نوشیدنی های قندی و میان وعده های پرچرب مصرف کنید اما میزان مصرف آنها باید کنترل شده باشد.

و از آنجایی که قهوه و چای نوشیدنی های کم کالری هستند که فقط حاوی مقادیر کمی از این سه درشت مغذی هستند، هر دو کتو دوست هستند. مصرف مواد غذایی با بالاترین حجم عناصر مغذی در روزهایی متناوب یک هفته یا یک مدت مشخص و سپس اختصاص چند روز به روزهداری میتواند، اثرات شگرفی را پدید آورد. برای رعایت نمونه رژیم کتوژنیک 7 روزه، شما باید هر روز حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید. اکنون میتوانید املت کتوژنیک خود را برای صبحانه در بشقاب سرو کنید و در صورت تمایل پیاز سبز خرد شده را اضافه کنید. بله. در واقع مهم است که در ابتدا میزان کربوهیدرات را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

تمشک سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که میزان التهاب را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کم می کند. بهبود حساسیت به انسولین: رژیم غذایی کتوژنیک میتوانند حساسیت به انسولین را به طور چشمگیری بهبود بخشد، و همچنین سوخت و ساز بدن (افزایش متابولیسم) را بالا ببرد. این ماده مغذی، بر ترشح انسولین در بدن تاثیر میگذارد و سبب میشود تا گیرنده سلولهای بدن، نسبت به این ماده شیمیایی حساسیت بیشتری از خود نشان دهند. یکی از مواردی که باید در مورد رژیم ها بررسی شود تاثیر آن در لاغری است! یکی از مهمترین مواردی که به آن اشاره میشود، در مورد دیابت است و افرادی که به این بیماری مبتلا هستند. متخصصان میگویند افرادی که با کتو آشنایی چندانی ندارند در اوایل مسیر ممکن است به مشکلی موسوم به آنفلوانزای کتو (Keto Flu) هم دچار شوند.

دقت کنید که هیچ کدام از رژیمهای غذایی نباید بدون مشورت با دکتر تغذیه گرفته شوند، پس برای پیدا کردن بهترین دکتر متخصص تغذیه برای رژیم لاغری سری به دکترتو بزنید. به طور کلی این رژیم به چهار دسته تقسیم میشود، در ادامه انواع رژیم کتوژنیک و مختصر توضیحی در مورد هر کدام به شما می دهیم. طبق گزارش پریهان: رژیم کتوژنیک گیاهی یک برنامه غذایی است که ترکیبی از انواع گیاهان و رژیم کتوژنیکی است. برای رعایت نمونه رژیم کتوژنیک 7 روزه، شما باید بدانید که چه چیزهایی برای بدن شما مناسب هستند و چه چیزهایی باعث خروج از حالت کتوز میشوند.

رژیمهای غذایی باید در کنار کاهش وزن، روی سلامت کلی بدن تاثیر مثبت بگذارند، مانند رژیم دش با رتبه 2 یا رژیم مدیترانهای که رتبه 1 است. چگونه با علائم اولیه رژیم کتوژنیک کنار بیایید؟ شما باید بدانید که چه چیزهایی باید بخورید و چه چیزهایی باید اجتناب کنید، چگونه با علائم اولیه رژیم کتوژنیک کنار بیایید و چگونه مطمئن شوید که در حالت کتوز هستید. اگر ساکن پایتخت هستید و به دنبال یک فروشگاه محصولات کتوژنیک در تهران، ما در خدمت شما هستیم. البته میزان تاثیر مصرف این قرص در رژیم کتوژنیک برای هر فرد متفاوت است. بهتر است از قبل میان وعده های هر روز را انتخاب کنید. گاهی ممکن است نیاز به یک وعده غذایی مختصر را با یک وعده غذایی سنگین اشتباه بگیریم.

امروز در این مطلب تصمیم گرفتیم به توضیح این رژیم، مزایا و معایب آن بپردازیم تا اگر قصد لاغری دارید با آگاهی بیشتری رژیم خود را انتخاب کنید. این موارد را برای متخصص توضیح دهید. وقتی شما شروع به رژیم کتوژنیک میکنید، ممکن است در ابتدا برخی از علائم نامطلوب را تجربه کنید. اما در صورت پیش گرفتن یک سبک زندگی و تغدیه ناسالم، کبد خود به تنهایی شروع به تولید چربی و چرب شدن میکند و اگر میزان این چربی به بیشتر از حد معمول و مورد نیاز کبد برسد این امر سبب ابتلا به بیماری کبد چرب میشود. راحت شدن سبک زندگی، استفاده از وسایل نقلیه، تکنولوژی های پیشرفته امروزی از عواملی هستند که باعث ایجاد معضلی بزرگ به نام چاقی میشوند.

افزایش کتون، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت انسولین میتواند از مهمترین فاکتورها در موثرتر واقع شدن این رژیم غذایی باشد. همچنین، با توجه به تحقیقات علمی، این رژیم میتواند به کاهش فشار خون، شدت نوروپاتی دیابتی و حتی بهبود عملکرد مغزی کمک کند. لیمو، اختصاصا، سرشار از پکتین می باشد، پکتین نوعی فیبر است که به تثبیت سطح قند خون و مبارزه با التهاب کمک کرده و می تواند سرعت رشد سلول های سرطانی را هم کم کند. برای انجام این کار حتما با پزشک متخصص مشورت کنید و بهترین راه را انتخاب کنید. شما همچنین باید آب زیاد بنوشید، الکترولیتهای خود را تکمیل کنید، پروتئین و چربی کافی بخورید، به تدریج کربوهیدرات خود را کاهش دهید، استراحت و خواب کافی داشته باشید و فعالیت بدنی مناسب انجام دهید.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد پفک در رژیم کتوژنیک لطفا به بازدید از وب سایت ما.