مقایسه شاهین و دنا پلاس، رقابت سدانهای ایرانی 600 میلیونی (4)

فهرست مطالب

همچنین در سرازیریها و سربالاییهای تند و طولانی مانند سینهکش کوهستان، راننده باید با انتخاب دنده سنگینتر (دنده یک یا دو) از وارد آمدن فشار بیش از حد به گیربکس و پیشرانه (در سربالایی) و سیستم ترمز خودرو (در سرپایینی) جلوگیری کند. درحالیکه دنا با قیمت کارخانهای ۳۵۰ میلیون تومان از شاهین با قیمت کارخانهای ۴۲۵ میلیون تومان ارزانتر است، در بازار شرایط متفاوت بوده و دنا پلاس پایه حدود ۵۰ میلیون تومان از شاهین گرانتر خریدوفروش میشود. در این روش فشار روغن در توربین و گیربکس بالا رفته و خودرو با شدت بیشتری لانچ میشود. توجه کنید اگر ماشین در حالت نباشد و ماشین را روشن کنید بدون آنکه ترمز بگیرید ماشین راه میوفتد. توجه داشته باشید که زمانی که دنده روی باشد و پای خود را از روی ترمز برداشته باشید ماشین راه میافتد. اما جزئیات تعیین کنندهای در مورد ماشین اتومات وجود دارد که پیش از آنکه اقدام به رانندگی کنید باید نحوه رانندگی با ماشین دنده اتومات را بیاموزید تا بهترین عملکرد را داشته باشید. در نتیجه سلامت و دوام گیربکس اتوماتیک تا حد زیادی به شیوه استفاده مالک از آن بستگی دارد.


روغن موتور خودرو

قیمت خودرو فیدلیتی شهریور ۱۴۰۰ رسما اعلام شد - ترنجی همچنین از نظر فضاسازی نیز هایما شرایط نسبتاً خوبی دارد و هم در داخل کابین و هم محفظه صندوق عقب، جای کافی را در اختیارتان قرار خواهد داد. همان گونه که قبلا گفتیم شاهین پلاس مجهز به یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با نام ME16 است که توانایی تولید که به سیستم هایی نظیر پمپ روغن متغیر و CVVT مجهز است که توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور دارد. همانطور که گفتیم در اتومبیل با دنده اتومات اجازه دسترسی به تنظیمات سرعت ماشین به راننده داده نمیشود. این مهم مخصوصا در سراشیبیهای تند (چه از جلو خودرو و چه از عقب) اهمیت پیدا میکند چرا که فشار زیادی را بر دندههای پارک گیربکس وارد میآورد. گیربکس منوتیک یا نیمه اتومات چیست و چه عملکردی دارد؟ روش صحیح پارک خودرو اتوماتیک در سراشیبیهای تند (یا حتی کفی) آن است که ابتدا ترمز اضراری (ترمزی دستی) اعمال شود و سپس گیربکس در وضعیت پارک () قرار بگیرد تا از وارد آمدن فشار بسیار زیاد بر مکانیزم قفل گیربکس جلوگیری به عمل آید و فشار ایستایی در حقیقت بر سیستم ترمز اضراری باشد و نه بر مکانیزم قفل گیربکس.


در عوض به گیربکس این زمان را بدهید تا به اصطلاح دور بگیرد. در این مرحله باید با دنده اتومات آشنا شوید. آموزش رانندگی با دنده اتومات در اصول رانندگی و کلیات هیچ تفاوتی با ماشین دندهای ندارد. شما خودتان ماشین را در حالت پارک قرار دادهاید بنابراین ماشین حتی در صورتی که گاز بدهید حرکت نخواهد کرد. بنابراین چه قصد دارید در طرحهای فروش اقساطی کرمان موتور شرکت کنید یا محصولات بهمن موتور و پارس خودرو دلتان را برده است یا دوست دارید تولیدات اولین و بزرگترین شرکت خودروساز ایران یعنی ایران خودرو را سوار شوید یا به دنبال محصولات اقتصادی سایپا هستید، روی ما حساب کنید. در تارا نیز نباید انتظار شرایط خیلی بهتری را داشت زیرا این خودرو هم بر اساس یک سدان اقتصادی شکل گرفته است. در سال جاری هم چنان به تحویل فوری خودرو پایبند هستیم و با درک شرایط اقتصادی نابسامان اکثر مردم جامعه، تمهیداتی اندیشیدهایم تا مبلغ اقساط طی تعامل با خریدار تعیین و منعقد شود. گفته میشود دور موتور ۳ تا ۴ هزار بهترین محدوده برای تعویض دنده است. در مجموع هر دو خودرو از نظر جادار بودن و راحتی سواری، جزو بهترین ماشین های ایرانی از مالیات نقل و انتقال خودرو چه می‌دانید؟ – آکادمی مالی مسعود برای مسافرت هستند. ​​​&;.


خودرو دنا پلاس

در محلی مناسب پارک کنید. در این حالت راننده باید با آگاهی از توان فنی خودرو، وزن و سرعت مورد نظر، یا با اعمال گاز و دستیابی به سرعت بالاتر وارد دنده چهار شود یا با کم کردن سرعت دنده سه را به عنوان دنده مناسب انتخاب کند. این وضعیت در دندههای سنگینتر از طریق سیستم تیپ ترونیک (انتخاب دستی دندهها) نیز قابل انتخاب است. در مورد مقایسه میزان مصرف سوخت این دو خودرو ملی هم باید بدانید که وضعیت تارا دندهای کمی بهتر است و در هر ۱۰۰ کیلومتر میتواند ۰.۲ تا ۰.۳ لیتر سوخت کمتری مصرف کند. دنده حالتی است که در هر سرعتی که ماشین قرار داشته باشد، وضعیت را در همان سرعت نگه خواهد داشت. گیربکس دستی در برخی کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه محبوبیت بیشتری دارد چراکه هزینههای تعمیر و نگهداری آن کمتر است. از آنجا که شرکت ایران خودرو حق طراحی و توسعه محصولات جدید بر اساس پلتفرم پژو ۳۰۱ را داشت، بنابراین تصمیم گرفت ابتدا مدل ایرانی شده پژو ۳۰۱ را به بازار بفرستد اما در نهایت این قصد خود را کمی تغییر داد و بر آن شد تا یک نسخه فیسلیفت از پژو ۳۰۱ را با نام متفاوت پیش روی مشتری ایرانی قرار دهد که حالا نتیجه آن را در بازار به اسم تارا میشناسیم.