دیسک کمر چیست ؛ علت، علائم و درمان دیسک کمر

بریسهای زانو از مواد مختلف ساخته میشوند؛ کارکردهای گوناگونی دارند و در سطوح متفاوت از زانو حمایت میکنند. گاهی اوقات دیده شده، بسیاری از بیماران که کمردرد دارند بعد از انجام رابطه جنسی کمردردشان تشدید میشود. بروز ناگهانی درد و احساس فشار در قفسه سینه گاهی علامت حمله قلبی یا سکته مغزی است. گاهی درد کمر انتهای ستون فقرات نشانه ابتلا به سیاتیک است که برای تشخیص بهتر حتما باید به پزشک مراجعه کنید. بسیاری از مردم تصور میکنند تنها نشانه کمردرد فقط درد کمر میباشد، اما نمودهای آن بسیار مختلف است. 4. تغییرات در حرارت: اگر درد زانو ناشی از التهاب است، ممکن است استفاده از گرما به کاهش درد کمک کند. علائم از یک درد مبهم تا یک درد تیز و آزار دهنده ممکن است. علائم مهم و هشدار دهنده­ی دیگر شامل از دست دادن کنترل ادرار و مدفوع (بی اختیاری ادرار و مدفوع)، ضعف، تب، درد هنگام سرفه می­باشد. اگر میزان بیرون زدگی و آسیب دیسک زیاد باشد، نیاز است که از روش های دیگر مانند اوزون درمانی و تزریق دیسک برای رفع کمردرد استفاده کرد. ​​.

، دکتر مغز و اعصاب و دکتر کایروپراکتیک، کمک بگیرید.2001 کمر درد به عنوان یکی از شایعترین اختلالات سیستم اسکلتی بدن انسان که در هر سن و جنسی رخ میدهد شناخته میشود، انواع کمردرد میتوانند سبب بروز اختلال در عملکرد فرد شده و مشکلات زیاد را برای وی به درمان زانو پرانتزی همراه داشته باشند. وضعیت بدنی نامناسب و وارد شدن فشار زیاد به کمر، منجر به بروز کمردرد شدید می شود. اما در صورت کمردرد مزمن، حفظ فعالیت بدنی منظم و جلوگیری از استراحت بیش از حد مهم است. اما یک سری علائم نهفته در دیسک کمر وجود دارد، قبل از اینکه دیسک به طور کامل بیرون بیابد خود را نشان میدهند. دیسک کمر مشکلی است که میتواند بخشهای مختلف بدن را درگیر کند و برای درمان دیسک کمر میتوانید از دکتر ارتوپد، دکتر فیزیوتراپی، دکتر مغز و اعصاب و دکتر کایروپراکتیک، کمک بگیرید. تیم درمانی دیسک کمر از دکتر ارتوپدی، دکتر فیزیوتراپی، دکتر مغز و اعصاب و دکتر کایروپراکتیک تشکیل شدهاست.

گاهی اوقات مردان بعد از ارضا شدن یا بعد از رابطه دچار کمر درد میشوند. گاهی اوقات درد پایین کمر بیشتر از سه ماه طول میکشد. در زیر شایعترین علتهای زانو درد و علائم آنها لیست شده است.جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هر عارضه و درمانهای آن روی آن کلیک کنید. بیشتر بخوانید: عمل لیزر دیسک کمر چیست و چگونه انجام میشود؟ کمر دردهایی که بین یک و نیم تا سه ماه پس شروع علائم دیده میشود که کمر دردهای تحت حاد نامیده میشود. پزشکان این علائم را به بیماری روماتیسم ربط میدهند. اگرچه آرتریت روماتوئید یک بیماری مزمن محسوب میشود اما شدت آن متغیر است و حتی ممکن است مدام عود کند. این درد معمولا در نبمه دوم شب یا هنگام بلند شدن از تخت، بدتر میشود اما بعد از مدتی با انجام حرکت بیشتر، کم کم بهتر میشود. 6. درمان فیزیکی: فیزیوتراپی، کیروپراکتیک، یا تراپی از طریق توانبخشی توسط یک متخصص ممکن است به تقویت عضلات، افزایش انعطافپذیری، و کاهش درد کمک کند. جواب این سوال مثبت است و سرما در مرحله حاد کمردرد ممکن است درد کمر را تشدید کند. 5.ماساژ: ماساژ نرم و ملایم میتواند به کاهش درد کمک کند. 3. ماساژ: ماساژ ملایم ناحیه دردناک میتواند به تسکین درد و کاهش تنش عضلانی کمک کند.

اغلب افراد در دورهای از زندگی خود دچار مشکل زانو درد میشوند. این مشکل میتواند به سرعت آسیب زیادی به غضروف زانو وارد کند. کمردرد معمولا از فشار، تنش یا آسیب ناشی میشود. 2. استفاده از گرما و سردی: استفاده از کمپرس گرمایی و یا پتو گرم و یا استفاده از پک یخ بر روی ناحیه دردناک میتواند به تسکین درد کمک کند. این درد ممکن است ناشی از انتخاب یک پوزیشن نامناسب در رابطه بوده یا فرد دچار دیسک کمر شده باشد. به طور مثال گرفتگیهایی که به صورت یک طرفه بر روی عضلات اندام تحتانی ایجاد میشود و همچنین گزگزهای اندام تحتانی از علائم دیگری است که ممکن است در افراد بروز کند. در این حرکت، علاوه بر کشش عضلات همسترینگ، خم شدن به جلو برای رسیدن به انگشتان پا، گرفتگی عضلات کمرتان را کاهش درمان میدهد. در درجه اول بهتر است برای عمل جراحی مهره های کمر، به پزشک حرفه ای و متخصص مراجعه کنید تا عمل دیسک کمر شما با استفاده از ابزارهای به روز و پیشرفته انجام شود و احتمال عفونت زخم ها و سایر موارد به حداقل برسد.